Fandom

The Maze Runner Wiki

Alby

85stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Alby
Alby Character Still.png
Podstawowe informacje
Grupa A
Płeć Mężczyzna
Wiek ok. 17-18 lat
Przynależność Streferzy
Wystąpienia Więzień Labiryntu

Kod Gorączki

Status Nie żyje
Aktor Aml Ameen

Alby - drugi przywódca Streferów, po śmierci Nicka. Według filmu jest pierwszym, który trafił do Strefy, musiał w niej przeżyć dokładnie miesiąc. Według książki trafił do Labiryntu z Minho i Newtem w trzydziestoosobowej grupie.

Wygląd Edytuj

Alby to ciemnoskóry chłopak ok 17 roku życia, wysoki. "Miał na sobie zwyczajne ubranie: czarny podkoszulek, jeansy, tenisówki, zegarek cyfrowy. [...] Ciemnoskóry chłopak miał krótko przycięte włosy i gładko goloną twarz. Lecz poza zmarszczonymi brwiami, nie było w nim nic groźnego."

Osobowość Edytuj

Alby jest uparty i pewny siebie, zawsze wie co zrobić i nie zawaha się podjąć żadnej decyzji. Jest dobrym przywódcą. Ze swoją powagą potrafił przestraszyć nie jednego szczylniaka. Po przemianie staje się niepewny swoich racji i przekazuje dowództwo Newtowi i Minho.

Ciekawostki Edytuj

  • Był jednym z pierwszych w Labiryncie.
  • Był przywódcą.
  • Jego imię prawdopodobnie pochodzi od Alberta Einsteina
  • Został użądlony przez Bóldożercę, co skutkowało tym, że wróciły do niego okropne wspomnienia sprzed Labiryntu związane z DRESZCZEM i Thomasem.
  • Zabił się podczas ucieczki z Labiryntu pod koniec Więzień Labiryntu, skacząc na Bóldożercę i wcale się nie broniąc, w nadziei, że uratuje tym pozostałych Streferów.
  • Kontrolowany przez DRESZCZ spalił wszystkie mapy w Pokoju Map. Potem okazało się, że na polecenie Newta i Minho ukrył je gdzie indziej i ocalały.
  • Zanim trafił do Strefy przyjaźnił się z Thomasem.
  • W książce dowiedział się od Minho, że znalazł nieżywego Bóldożercę, a w filmie chciał zobaczyć gdzie wzięło Bena. W pierwszym jak i w drugim został użądlony, więc Minho został z nim oraz z Thomasem w Labiryncie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki