Fandom

The Maze Runner Wiki

Więzień Labiryntu

85stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze12 Udostępnij
Więzień Labiryntu
The maze runner 4.jpg
Wydawnictwo w Polsce Papierowy Księżyc
Wydawnictwo w USA Delacorte Press
Tłumaczenie Łukasz Dunajski
ISBN 978-83-61386-10-0
Data wydania
W Polsce 19 listopada 2011
W USA 20 grudnia2012
Aby zobaczyć film o tym samym tytule przejdź: Więzień Labiryntu (film)

Więzień Labiryntu - Pierwsza część trylogii autorstwa Jamesa Dashnera. Książka zawiera 424 stron. W Polsce wydana została przez Papierowy Księżyc. Film został wyreżyserowany przez Wesa Balla w 2014 roku, jako jego reżyserski debiut. Premiera miała miejsce 11 września 2014 roku w Meksyk, a na świecie 19 września, tego samego roku.

Fabuła Edytuj

Kiedy Thomas budzi się w ciemnej windzie, nie pamięta niczego. Gdy drzwi się otwierają jego oczom ukazuje się grupa nastoletnich chłopców, którzy witają go w Strefie – otwartej przestrzeni otoczonej wielkimi murami, która znajduje się w samym centrum wielkiego Labiryntu. Podobnie jak Thomas, żaden z mieszkańców Strefy nie wie z jakiego powodu się tu znalazł i kto ich tu zesłał. Czują jednak, że ich obecność nie jest przypadkowa. Minho, jeden z głównych bohaterów, każdego dnia bada labirynt w poszukiwaniu wyjścia. Labirynt kryje niebezpieczeństwo w postaci wielkich potworów, przypominających wielkie pająki z metalowymi odnóżami i szczypcami, nazywanych Bóldożercami.

Podczas pracy, Newt prosi Thomasa o przyniesienie nawozu z lasu. Chłopak idzie i napotyka na szczątki niejakiego "George'a". Thomas chcąc zapytać o to innych, wycofuje się do tyłu. Za sobą spotyka Bena, jednego ze Streferów, który się na niego rzuca. Po krótkiej walce Ben został postrzelony strzałą przez Alby'ego. ucieka do strefy. Alby wyczuwa, że Ben został ugryziony. Jego obawy się potwierdzają. Na brzuchu ma wielki, krwawy ślad. Alby nie widząc wyjścia z sytuacji, skazuje Bena na wygnanie do labiryntu. Tuż przed zamknięciem się wrót, Minho przyprowadza Bena, po czym Streferzy wyganiają chłopaka. Ben błaga o litość, ale Alby jest nieugięty.

Następnego dnia po Thomasie windą do Strefy zostaje dostarczona nieprzytomna dziewczyna trzymająca w dłoni tajemniczą wiadomość "Ona jest ostatnia". Dziewczyna budzi się na chwilę, mówiąc jedno słowo "Thomas", co sprawia nie pokój i wątpliwości Streferów. Thomas usiłuje przekonać wszystkich, że z labiryntu jest wyjście. Większość jest za tym, aby razem z Thomasem wyjść z labiryntu. Gally jest odmiennego zdania i stara się przekonać innych o niesłuszności Thomasa. Gally próbuje pozbyć się Thomasa i Teresy, po przez wpuszczenie ich do labiryntu i skazanie na pewną śmierć. Jego działanie się nie udaje, gdyż więźniowie zostają uwolnieni przez Streferów i tym samym mają możliwość wyjścia. Ostatecznie, Gally i kilku innych Streferów zostaje, a Thomas z resztą, biegnie do wyjścia. Po drodze napotykają Bóldożerców, jednak z pomocą przyjaciół, zabija ich i ucieka. Po dotarciu do laboratorium, odkrywa powody zesłania wszystkich do labiryntu. Okazało się, że to test. Thomas ma zamiar wyjść razem z przyjaciółmi, ale powstrzymuje go Gally. Okazuje się, że został ugryziony przez Bóldożercę. Chłopak grozi bronią Thomasowi i mówi, że nie mogą wyjść z labiryntu. Ostatecznie Gally, rzuca nożem w stronę Thomasa, który zostaje ochroniony przez Chucka. Minho zabija Gally'ego włócznią, którą rzuca prosto w serce chłopaka. Gally upada nieruchomo na posadzkę. Chuck również umiera, przez krwawą ranę w klatce piersiowej. Do laboratorium, wbiegają żołnierze i zabierają wszystkich z labiryntu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki